Communicatie: hoe druk ik mij uit?
- Op spelende en attractieve wijze de verstandelijke ontwikkeling en het inzichtelijk vermogen vergroten
- Brede communicatie: Ontwikkeling van taal, verbaal en non-verbaal (bv SMOG, dagritme-kaarten)
- Functioneel tellen
- Lezen: aanleren van visuele en sociale woordenschat (herkennen van pictogrammen, signaalwoorden...)
Bezigheden-motoriek
- Psycho-motoriek
- Muziek: tonen van emoties
- Zwemmen
- Hippotherapie: therapeutisch gebruiken van het paard om specifieke bewegingsfuncties bij de ruiter te behandelen en dit onder deskundige begeleiding
- Handwerken: eenvoudige borduursteken...
- Sport en spel
- Kunst: door middel van creativiteit hun emoties en gevoelens uiten
- Taakdozen met activiteiten op maat
Socialisatie-attitudes: Hoe gedraag ik mij?
- Het aanleren van een aantal gedragsregels
- Uitstappen
- Winkelen
- Verkeersopvoeding
- Socio-culturele activiteiten
- RSV
Zelfredzaamheid: wat kan ik alleen?
- Eetgewoonten
- Hygiëne
- Huishoudelijke activiteiten
Toekomst: Wat na school?
Mogelijke opvangvoorzieningen:
- Dagcentrum (zinvolle dagbesteding waarbij getracht wordt hun zelfredzaamheid te behouden en te bevorderen)
- Tehuis voor niet-werkenden: bezigheidstehuis of nursingtehuis