Communicatie: hoe druk ik mij uit?

  • Op spelende en attractieve wijze de verstandelijke ontwikkeling en het inzichtelijk vermogen vergroten
  • Brede communicatie: Ontwikkeling van taal, verbaal en non-verbaal (bv SMOG, dagritme-kaarten)
  • Functioneel tellen
  • Lezen: aanleren van visuele en sociale woordenschat (herkennen van pictogrammen, signaalwoorden...)

Bezigheden-motoriek

  • Psycho-motoriek
  • Muziek: tonen van emoties
  • Zwemmen
  • Hippotherapie: therapeutisch gebruiken van het paard om specifieke bewegingsfuncties bij de ruiter te behandelen en dit onder deskundige begeleiding
  • Handwerken: eenvoudige borduursteken...
  • Sport en spel
  • Kunst: door middel van creativiteit hun emoties en gevoelens uiten
  • Taakdozen met activiteiten op maat

Socialisatie-attitudes: Hoe gedraag ik mij?

  • Het aanleren van een aantal gedragsregels
  • Uitstappen
  • Winkelen
  • Verkeersopvoeding
  • Socio-culturele activiteiten
  • RSV

Zelfredzaamheid: wat kan ik alleen?

  • Eetgewoonten
  • Hygiëne
  • Huishoudelijke activiteiten

Toekomst: Wat na school?

Mogelijke opvangvoorzieningen:

  • Dagcentrum (zinvolle dagbesteding waarbij getracht wordt hun zelfredzaamheid te behouden en te bevorderen)
  • Tehuis voor niet-werkenden: bezigheidstehuis of nursingtehuis
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings